W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Przedmiot działalności i kompetencje

Przedmiot działalności i kompetencje - określa art. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U.2015.2156 ze zm.) oraz statut szkoły.

I.Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie, uwzględniając program wychowawczy szkoły i program profilaktyki, w szczególności zapewniając uczniom:

  • Realizację obowiązku szkolnego, zdobycie wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia;
  • rozwijanie zainteresowań i sprawności umysłowych oraz sportowych,
  • opiekę odpowiednią do ich potrzeb oraz możliwości finansowych szkoły,  z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz promocji i ochrony zdrowia;
  • warunki sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi w sferze intelektualnej, psychicznej, społecznej, zdrowotnej, estetycznej, moralnej i duchowej;
  • poczucie  tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej;
  • pomoc psychologiczno-pedagogiczną;
  • niepełnosprawnym opiekę poprzez naukę w oddziałach integracyjnych, których organizację określają odrębne przepisy, nauczanie indywidualne, zajęcia rewalidacyjne i zajęcia specjalistyczne.

II.Realizacja celów i zadań szkoły następuje przez integrację wiedzy w:

  • edukacji wczesnoszkolnej  w kl. 1 – 3,
  • blokach przedmiotowych,
  • oddziaływania wychowawcze ukierunkowane są na bezpieczne i zdrowe dorastanie ucznia realizowane poprzez:
  • kształtowanie dyscypliny i kultury życia codziennego,
  • rozwój kulturalny ucznia i rozbudzanie jego potrzeb korzystania z dóbr kultury,
  • kształtowanie postaw otwartości na niepełnosprawność,
  • promocję zdrowego stylu życia,
  • profilaktykę uzależnień ,
  • zapobieganie przemocy i agresji wśród uczniów,
  • personalizację życia w rodzinie, grupie koleżeńskiej i szerszej społeczności,
  • realizację programu profilaktycznego;
  • prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zgodnych z zainteresowaniami uczniów oraz wspomagających ich w procesie dydaktycznym, w miarę możliwości finansowych szkoły;
  • prowadzenie lekcji religii;
  • naukę języka angielskiego od klasy pierwszej;
  • naukę pływania w klasach 1 – 3;
  • pracę pedagoga szkolnego wspomaganą badaniami i zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, współpracę z sądem rodzinnym, Komendą Policji   i Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

III.Szkoła realizuje zadania odpowiednie do potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny poprzez:

  • zapewnienie bezpośredniej opieki nad uczniami podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych na terenie szkoły;
  • organizowanie dyżurów nauczycielskich w budynku i na boiskach szkoły przed lekcjami i w czasie przerw;
  • zapewnienie właściwej opieki nad uczniami podczas zajęć organizowanych przez szkołę poza terenem szkoły, w trakcie wycieczek, w oparciu o aktualne przepisy prawa;
  • wdrażanie ogólnych zasad bezpieczeństwa, w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych;
  • kształcenie komunikacyjne i przeprowadzanie egzaminu na kartę rowerową;
  • równomierne rozłożenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych w każdym dniu tygodnia;
  • zapewnienie pobytu w świetlicy szkolnej dzieciom klas I – III oraz w szczególnych przypadkach uczniom klas IV – VI;
  • zapewnienie uczniom warunków do spożycia ciepłego posiłku w stołówce szkolnej ;
  • utrzymywanie kuchni,  jadalni i urządzeń sanitarnych w pełnej sprawności i stałej czystości;
  •  szkolenie pracowników szkoły w zakresie BHP.

IV.Uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc, szkoła udziela wsparcia poprzez:

  • pomoc psychologiczno – pedagogiczną określoną w oparciu o odrębne, bieżące Rozporządzenia MEN, udzielaną przez pedagoga szkolnego, psychologa, terapeutów, specjalistów i instytucje świadczące specjalistyczne poradnictwa;
  • zajęcia z logopedą dla uczniów z wadami wymowy;
  • terapię pedagogiczną indywidualną i grupową dla klas I – III oraz klas IV – VI ;
  • rewalidację indywidualną dla dzieci niepełnosprawnych klas I – VI;
  • zapewnienie obiadów finansowanych przez sponsorów pozyskanych przez szkołę;
  • zorganizowanie pomocy materialnej lub rzeczowej;
  • udział w zajęciach świetlicy socjoterapeutycznej działającej na terenie szkoły.

V.Szkoła wspomaga wychowawczą rolę rodziny.

VI.Szkoła realizuje własny Program Wychowawczy i Profilaktyki uchwalony przez Radę Pedagogiczną po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

VII.Zmian w Szkolnym Programie Wychowawczym i Programie Profilaktyki dokonuje Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii organów, o których mowa w ust.2.

Powiadom znajomego