W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Realizacja programów i innowacji pedagogicznych

Działania  edukacyjno - wychowawcze  realizowane
W  roku  szkolnym  2021/2022

Innowacje  pedagogiczne:

  • „TANECZNA PODRÓŻ PO POLSCE – tradycyjne tańce ludowe” – innowacja pedagogiczna, skierowana na stymulowanie rozwoju małego dziecka w atrakcyjnych dla niego formach układów tanecznych i zabaw muzyczno-ruchowych oraz zapoznanie dziecka z kulturą ludową poszczególnych regionów Polski, realizowana w grupie „Smerfy”
  • „TANIEC POŁAMANIEC – wytańcz swoje zdrowie i dobre samopoczucie” – innowacja pedagogiczna, której ideą wiodącą jest stworzenie przestrzeni do wszechstronnej aktywności ruchowej i ekspresji tanecznej, umożliwiając wyrażanie siebie, swojej osobowości, nastroju i emocji oraz w sposób naturalny kształtowanie prawidłowej postawy, poczucia rytmu i elastyczności ruchu dziecka, ealizowana w grupie „Skrzaty”
  • „ZACZROWANI MUZYKĄ” –innowacja pedagogiczna, rozwijająca wrażliwość i muzykalność dziecka, oparta na Metodzie Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss, Systemie  Edukacja przez Ruch wg Doroty Dziamskiej oraz elementów Pedagogiki Zabawy wg Klanzy, skierowana na aktywne słuchanie muzyki, realizowana w grupie Krasnale

PROGRAMY  I  PROJEKTY  OGÓLNOPOLSKIE:

  • „EKOKULTURALNE PRZEDSZKOLE” – Ogólnopolski Projekt Ekologiczny, dotyczący podejmowania różnorodnych akcji na rzecz naszej planety, skierowany na szerzenie świadomości ekologicznej, kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego – realizowany w dwóch starszych grupach w naszym przedszkolu
  • „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE” – Ogólnopolski Program Edukacyjny, promowany przez Sanepid, skierowany na zwiększanie wiedzy i świadomości o nawykach żywieniowych oraz propagowanie zdrowego stylu życia – realizowany w najstarszej grupie w naszym przedszkolu
  • „SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM I DOTYKAM” - Ogólnopolski Program Krainy Zmysłów, skierowany na dostarczanie dziecku zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierając jego rozwój pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej – realizowany w najmłodszej grupie w naszym przedszkolu
  • „ELEKTROŚMIECI ODDAJESZ - NAGRODY DOSTAJESZ” – udział w VIII-ej edycji konkursu, organizowanego przez ENVIROPOL PL sp. z o.o.

PROJEKTY  LOKALNE:

  • „PRZYJACIEL PRZYRODY I KSIĄŻEK” – projekt czytelniczo-ekologiczny, skierowany do wszystkich przedszkolaków, realizowany we współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną w K-Koźlu – organizatorem projektu.
  • „ZDROWY JUNIOR” – program organizowany przez MOSiR, skierowany na rozbudzenie zainteresowań sportem, podniesienie poziomu sprawności ruchowej oraz promowanie zdrowego stylu życia, realizowany w dwóch starszych grupach w naszym przedszkolu.
  • „PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU” ETAP III – projekt regionalny wspierany przez Europejski Fundusz Społeczny, skierowany na realizację form wsparcia edukacyjno-wychowawczego w przedszkolu.

PROJEKTY – realizowane dzięki wsparciu Fundacji Fun&Sport 4 Everyone i zadaniu finansowanego przez Samorząd Województwa Opolskiego ze środków PFRON pod tytułem  „Opolski projekt wsparcia i wyrównania szans – Niepełnosprawni całkiem sprawni”:

  • Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci niepełnosprawnyc
  • „GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA” – zajęcia logopedyczne skierowane do dzieci niepełnosprawnych, realizowane  w  kierunku rozwijania  umiejętności  sprawnego  komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi z bliższego i dalszego środowiska wychowawczego
  • „MAGICZNY ŚWIAT” – zajęcia badawczo – sensoryczne,  przeznaczone dla dzieci z niepełnosprawnościami, skierowane na odkrywanie świata, badanie właściwości różnych materiałów, poznanie  zjawisk  z  najbliższego  otoczenia, eksperymentowanie i zabawę
  • „MIĘDZY NAMI PRZEDSZKOLAKAMI CZYLI JAK OSWOIĆ SIĘ   Z PRZESTRZENIĄ WOKÓŁ SIEBIE”- zajęcia skierowane do dzieci niepełnosprawnych, realizowane  w  kierunku rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych z wykorzystanie treningu umiejętności społecznych

Powiadom znajomego