1. Zakres działania

      MZC jest zarządcą n/w cmentarzy
      • cmentarz "Kuźniczka" w Kędzierzynie-Koźlu - właściciel Gmina Kędzierzyn-Koźle,
      • cmentarz "Kłodnica" w Kędzierzynie-Koźlu - właściciel Gmina Kędzierzyn-Koźle,
      • cmentarz "Koźle" w Kędzierzynie-Koźlu - właściciel Parafia p.w. św. Zygmunta i Jadwigi Śląskiej i Gmina Kędzierzyn-Koźle,
      • cmentarz "Koźle - Nowy" w Kędzierzynie-Koźlu - właściciel Gmina Kędzierzyn-Koźle,
      • cmentarz "Koźle - Stary" w Kędzierzynie-Koźlu - właściciel Parafia p.w. św. Zygmunta i Jadwigi Śląskiej i Gmina Kędzierzyn-Koźle, /cmentarz o powierzchni 2 ha na terenie którego nie świadczy się żadnych usług, zarządzanie polega jedynie na utrzymaniu cmentarza w czystości, wywozie śmieci, dbaniu o drzewostan, który stanowi 50% powierzchni cmentarza oraz opieka nad 97 % mogił różnych wyznań znajdujących się na tym cmentarzu/.
    2. Przedmiot działania zakładu

      Przedmiotem działalności zakładu jest zarządzanie podległym cmentarzami, świadczenie pełnego zakresu usług cmentarnych, pogrzebowych i przewozowych, a w szczególności:
      • gospodarowanie terenami cmentarnymi i utrzymanie porządków na podległych cmentarzach,
      • prowadzenie ewidencji kwater,
      • prowadzenie remontów bieżących urządzeń cmentarnych,
      • utrzymanie domów przedpogrzebowych i świadczenie w nich usług związanych z pochówkiem,
      • ekshumacje zwłok,
      • prowadzenie ksiąg cmentarnych,
      • przewóz zwłok,
      • deportacja zwłok,
      • pełnienie obowiązku pogotowia pogrzebowego,
      • wykonanie innych zleconych usług np. opieka nad miejscami pamięci narodowej,
      • sprzedaż akcesorii pogrzebowych,
      • kompleksowa organizacja ceremonii pogrzebowych- kremacje,
      Na w/w działalność zakład nie otrzymuje żadnej dotacji z budżetu miasta, a kalkulowane ceny opłat i usług są zgodne z zasadą rachunku ekonomicznego.

  1. Obowiązki Miejskiego Zakładu Cmentarnego jako zarządcy nekropolii
    • gospodarowanie terenami cmentarnymi i utrzymywanie porządku na cmentarzach,
    • prowadzenie ewidencji kwater,
    • prowadzenie remontów bieżących urządzeń cmentarnych,
    • utrzymanie domów przedpogrzebowych,
    • prowadzenie ksiąg cmentarnych,
    • opieka nad grobami porzuconymi osób nieznanych,
    • wywóz śmieci,
    • utrzymanie punktów poboru wody oraz uiszczanie opłat z tym związanych,
    • tworzenie nowych kwater grzebalnych,
    • ustalanie z organizatorami ceremonii pogrzebowej terminu pochówku, miejsca pochówku itp.
    • nadzór nad zakładami kamieniarskimi,
    • nadzór nad zakładami pogrzebowymi,
    • nadzór nad ekshumacjami.