Zawartość Deklaracji Dostępności

Wstęp Deklaracji

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19 w Kędzierzynie-Koźlu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP – Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 19 w Kędzierzynie-Koźlu.

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2018-06-21.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-30.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • materiały opublikowane zostały na stronie internetowej przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • materiały pochodzą z różnych źródeł , może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

mogą zdarzyć się sytuacje, iż pomimo starań redaktorów serwisu:

  • cel linku nie jest odpowiednio określony,
  • opublikowany załącznik może nie posiadać informacji na temat wielkości pliku czy formatu,
  • pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-20.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Publiczną Szkołę Podstawową Nr 19 w Kędzierzynie-Koźlu.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą jest Wioletta Bernat, e-mail: wioletta.bernat@psp19kk.pl, tel.(77) 483-32-31, (77) 481-10-73. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 19 w Kędzierzynie-Koźlu jestWioletta Bernat, wioletta.bernat@psp19kk.pl, tel.(77) 483-32-31, (77) 481-10-73 .

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Charakterystyka obiektu: Budynek trzykondygnacyjny (piwnica, parter, I piętro, II piętro)

  1. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji o dostępności w obiekcie są pracownicy obsługi pełniący dyżur przy wejściu głównym
  2. Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami szkoła zapewnia komunikację w formie określonej w tym wniosku.
  3. Wejście do budynku bezpośrednio z chodnika możliwe jest tylko przy pomocy dźwigu zewnętrznego (pawilon C)
  4. Winda dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy ścianie pawilonu C
  5. Pracownik portierni udziela pomocy osobom niepełnosprawnym na wózkach przy korzystaniu z dźwigu zewnętrznego po wcześniejszym telefonicznym powiadomieniu sekretariatu szkoły lub pracownika obsługi o konieczności skorzystania z dźwigu.
  6. Przy obu wejściach do szkoły znajdują się schody.
  7. Szkoła nie posiada schodołazu.
  8. W budynku znajdują się winda w pawilonie A oraz platforma dla osób niepełnosprawnych w pawilonie C. Dostęp do pomieszczeń na wszystkich kondygnacjach w pawilonie A,C z wyjątkiem sekretariatu.
  9. W pawilonie B, E, D i F dostęp tylko do pomieszczeń na parterze.
  10. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze w pawilonie E.
  11. Szkoła nie posiada parkingu, istnieje możliwość korzystania z okolicznych miejskich(osiedlowych) miejsc parkingowych.
  12. W szkole nie ma ograniczeń dla wstępu psów asystujących.
  13. Jest możliwość korzystania z tłumacza języka migowego.

W budynku nie występują inne dostosowania w postaci:

  1. informacji głosowych;
  2. pętli indukcyjnych;
  3. głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące;
  4. oznaczeń w alfabecie braille’a (za wyłączeniem windy w budynku A oraz platformy w budynku C wyposażonej w przyciski z napisami w alfabecie braille’a) lub oznaczeń kontrastowych;
  5. dotykowego systemu naprowadzania dla osób słabowidzących lub niewidomych;
  6. druku powiększonego dla osób słabowidzących.