Nazwa usługi/procedury:

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Wymagane dokumenty:

Zgłoszenie uszkodzenia lub utraty dowodu osobistego można dokonać osobiście w organie dowolnej gminy lub w formie dokumentu elektronicznego. Zgłoszenia dokonuje posiadacz dowodu osobistego, a jeżeli zgłoszenie dotyczy osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych - odpowiednio rodzic albo opiekun prawny lub kuratora ustanowionego przez sąd.. Zgłoszenia dokonuje się w formie pisemnej, w przypadku zgłoszenia osobistego – poprzez złożenie własnoręcznego podpisu na formularzu wygenerowanym z systemu informatycznego, a przypadku zgłoszenia elektronicznego –poprzez wypełnienie formularza, stanowiącego załącznik do niniejszej karty i opatrzenie go opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty, a jeżeli zgłoszenie nastąpiło w formie dokumentu elektronicznego dokument ten przekazuje się pocztą lub osobiście.

Podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Dowody osobiste.

Opłaty skarbowe:

Nie pobiera się

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego należy dokonać niezwłocznie. Osobie, która dokonała osobistego zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego jest wydawane zaświadczenie o utracie o jego utracie lub uszkodzeniu. Natomiast osobie, która dokonała zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego zaświadczenie wydaje się tylko na jej żądanie.
Osoba zgłaszająca utratę dowodu osobistego zobowiązana jest do złożenia wniosku o wydanie nowego dowodu.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
Pok. 4; tel. 077 40-50-319

Tryb odwoławczy:

Nie przewiduje się

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2017r., poz. 1464)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015r., poz. 212)

Dodatkowe informacje:

Osoba, która znalazła cudzy dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument organowi dowolnej gminy, Policji, innemu organowi administracji publicznej lub placówce konsularnej RP. Może również bez zbędnej zwłoki przekazać ten dokument posiadaczowi dowodu osobistego.

Wniosek on-line:

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/najnowsze-uslugi/najnowsze-uslugicentralne-
2/zgloszenie-utraty-lub-uszkodzenia-dowodu-osobistego-2



Załączniki:

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- Dowody osobiste BDO.pdf