Nazwa usługi/procedury:

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego

Wymagane dokumenty:

  1. wypełniony formularz – „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”,
  2. do wglądu: dowód osobisty, a w przypadku cudzoziemca- karta pobytu lub dokument podróży (w przypadku obywatela Unii Europejskiej może być także inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo)
  3. pisemne pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika – gdy w imieniu osoby zobowiązanej do dopełnienia obowiązku meldunkowego występuje pełnomocnik.
  4. podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności

Opłaty skarbowe:

17 zł - od pełnomocnictwa płatne na rachunek Urzędu Miasta: 
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 79 1020 5226 0000 6902 0794 1836 lub kartą płatniczą u pracownika przyjmującego wniosek.

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Niezwłocznie – przyjęcie zgłoszenia.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle, 
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 16
albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z ePUAP

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich 
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle 
ul. Władysława Planetorza 2 
tel. 77 40 50 321

Tryb odwoławczy:

Brak

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2024r. poz.736),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2070)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)

Dodatkowe informacje:

Wymeldowania z miejsca pobytu stałego można dokonać:

  • w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,
  • w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.

Wymeldowania można dokonać także meldując się w nowym miejscu pobytu.

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek wymeldowania z pobytu stałego wykonuje rodzic lub opiekun

Dla dzieci wymeldowujących się wraz z rodzicami należy wypełnić oddzielne druki „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego"

W przypadku wymeldowania równocześnie z zameldowaniem się w nowym miejscu pobytu stałego druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" zastępuje się drukiem „Zgłoszenie pobytu stałego”.

Wniosek on-line:

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego



Załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego w formie dokumentu elektronicznego
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- EWIDENCJA lUDNOŚCI.pdf
zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego.pdf