Nazwa usługi/procedury:

Wymeldowanie z pobytu czasowego

Wymagane dokumenty:

  1. wypełniony formularz – „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”,
  2. do wglądu: dowód osobisty, a w przypadku cudzoziemca- karta pobytu lub dokument podróży (w przypadku obywatela Unii Europejskiej może być także inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo)
  3. pisemne pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika – gdy w imieniu osoby zobowiązanej do dopełnienia obowiązku meldunkowego występuje pełnomocnik.

Opłaty skarbowe:

17 zł - od pełnomocnictwa
płatne na rachunek Urzędu Miasta:
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 02 1020 3668 0000 5702 0264 3229,
lub bezpośrednio u pracownika załatwiającego sprawę  (pobór opłaty skarbowej w drodze inkasa) albo w kasie Urzędu Miasta przy ul. Grzegorza Piramowicza 32.
Zwalnia się od opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub  rodzeństwu.

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Niezwłocznie – przyjęcie zgłoszenia.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych, pok. 16

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel.077 40-50-320 lub 077 40-50-321

Tryb odwoławczy:

Brak

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017r., poz. 657),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r.. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2015r., poz.1852)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r., poz.1827)

Dodatkowe informacje:

Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego można dokonać:

-w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,

- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu organu gminy właściwego dla dotychczasowego miejsca pobytu, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.

Wymeldowania można dokonać także meldując się w nowym miejscu pobytu.

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnej obowiązek wymeldowania wykonuje rodzic lub opiekun. Dla dzieci dopełniających wymeldowania wraz z rodzicami należy wypełnić oddzielne druki „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ” .

Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.

W przypadku wymeldowania równocześnie z zameldowaniem się w nowym miejscu pobytu druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" zastępuje się odpowiednio drukiem „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „ Zgłoszenie pobytu czasowego”.

Wniosek on-line:

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego



Załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego w formie pisemnej
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego w formie dokumentu elektronicznego