Nazwa usługi/procedury:

Wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu w drodze decyzji administracyjnej

Wymagane dokumenty:

  • podanie o wymeldowanie z własnoręcznym podpisem (opisem kiedy i w jakich okolicznościach nastąpiło opuszczenie lokalu, oraz gdy jest to możliwe z podaniem nowego miejsca zamieszkania osoby która ma być wymeldowana)
  • tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie,
  • orzeczenie o eksmisji – gdy orzeczona jest eksmisja osoby, która ma być wymeldowana
  • podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności

Opłaty skarbowe:

10 zł – od decyzji  płatne na rachunek Urzędu Miasta: 
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 02 1020 3668 0000 5702 0264 3229

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Termin załatwienia sprawy zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego:

  • do miesiąca czasu – wydanie decyzji administracyjnej
  • w przypadkach szczególnie zawiłych – do 2 miesięcy
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego mającego na celu ustalenie aktualnego miejsca pobytu osoby podlegającej wymeldowaniu, w przypadku nie ustalenia miejsca pobytu sądownego ustanowienia kuratora reprezentującego stronę a następnie wydania decyzji administracyjnej.
Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych, pok. 16

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2 pok. 16
tel.077 40-50-320 lub 077 40-50-321

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Opolskiego w Opolu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle.
Decyzja wydawana w postępowaniu odwoławczym  jest zwolniona z opłaty skarbowej.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r. poz.510 z późn.zm.)
  • Ustawa z dnia 14.06.1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r.poz.731)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020r. poz.1546)

Dodatkowe informacje:

Podanie o wymeldowanie składa właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
W razie braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem podania bez rozpatrzenia.

Wniosek on-line:

Brak



Załączniki:

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- EWIDENCJA lUDNOŚCI.doc