Nazwa usługi/procedury:

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej na pobyt stały lub czasowy

Wymagane dokumenty:

  1. podanie osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy z własnoręcznym podpisem oraz opisem przyczyn braku możliwości przedstawienia potwierdzenia jej pobytu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu,
  2. wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”
  3. podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności

Opłaty skarbowe:

10 zł – od decyzji  płatne na rachunek Urzędu Miasta: 
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 02 1020 3668 0000 5702 0264 3229

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

W sprawie zostanie wydana decyzja administracyjna nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – w ciągu dwóch miesięcy.
Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. 
O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych, pok. 16

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel.077 40-50-320 lub 077 40-50-321

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Opolskiego w Opolu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle.
Decyzja wydawana w postępowaniu odwoławczym  jest zwolniona z opłaty skarbowej.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021r. poz.510 z późn.zm.),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017, poz.2411)
  • ustawa z dnia 14.06.1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r.poz.731 z późn.zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020r. poz.1546 z późn.zm.)

Dodatkowe informacje:

Podanie o zameldowanie należy składać w przypadku braku potwierdzenia pobytu przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na formularzu zgłoszenia pobytu.

Wniosek on-line:

Brak



Załączniki:

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- EWIDENCJA lUDNOŚCI.doc
zgłoszenie-pobytu-stałego.pdf
zgłoszenie-pobytu-czasowego.pdf