Nazwa usługi/procedury:

Zameldowanie na pobyt czasowy

Wymagane dokumenty:

  1. do wglądu: dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemca także wiza lub dokument podróży, karta pobytu lub tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca albo dokument "zgoda na pobyt tolerowany", zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP, decyzja o udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub na pobyt tolerowany albo dokument potwierdzający prawo pobytu obywatela Unii Europejskiej,
  2. wypełniony druk meldunkowy – „Zgłoszenie pobytu czasowego ” (z potwierdzeniem przebywania pod danym adresem dokonanym przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny tego podmiotu do danego lokalu)
  3. pisemne pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika (do wglądu)  – gdy w imieniu osoby zobowiązanej do dopełnienia obowiązku meldunkowego występuje pełnomocnik

Opłaty skarbowe:

17 zł - od pełnomocnictwa płatne  na rachunek Urzędu Miasta: PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 02 1020 3668 0000 5702 0264 3229, lub bezpośrednio u pracownika załatwiającego sprawę  (pobór opłaty skarbowej w drodze inkasa) albo w kasie Urzędu Miasta przy ul. Grzegorza Piramowicza 32.
Zwalnia się od opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub  rodzeństwu.

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Niezwłocznie – przyjęcie zgłoszenia

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2 (budynek w podwórzu)
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych, pok. 16

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel.077 40-50-320 lub 077 40-50-321

Tryb odwoławczy:

Brak

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2016r., poz.722),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r.. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2015r., poz.1852)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2015r., poz.783 ze zm.)

Dodatkowe informacje:

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek zameldowania wykonuje rodzic lub opiekun.

Dla dzieci meldujących się wraz z rodzicami należy wypełnić oddzielne druki „Zgłoszenie pobytu czasowego ”.

Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub członkiem jego rodziny jest obowiązany zameldować się najpóźniej w 4 dniu od dnia przybycia.

Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub członkiem jego rodziny dokonuje zameldowania na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż okres legalnego pobytu na terytorium RP, wynikający z dokumentu potwierdzającego jego prawo pobytu.

Wniosek on-line:

Brak



Załączniki:

Zgłoszenie pobytu czasowego