Nazwa usługi/procedury:

Zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego

Wymagane dokumenty:

  1. Formularz zgłoszenia zawieszenia certyfikatów lub formularz zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów – może zostać złożony osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy lub przekazany w formie dokumentu elektronicznego do organy gminy, który wydał dowód osobisty,
  2. podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Dowody osobiste,
  3. pełnomocnictwo szczególne do dokonania czynności- jeżeli zgłoszenie dokonywane jest przez pełnomocnika,
  4. dokument pozwalający na ustalenie stosunku prawnego istniejącego między wnoszącym zgłoszenie a osobą, w której imieniu zgłoszenie jest dokonywane (dotyczy sytuacji, gdy zgłoszenia dokonuje opiekun prawny lub kurator).

Opłaty skarbowe:

Nie pobiera się

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Zgłoszenia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje posiadacz dowodu osobistego, który czasowo utracił kontrolę nad dokumentem. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczona zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.

Certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego podlegają zawieszeniu na okres nie dłuższy niż 14 dni, licząc od dnia dokonania zgłoszenia. Jeżeli w tym okresie nie nastąpi cofnięcie zawieszenia certyfikatów, certyfikaty te oraz dowód osobisty podlegają unieważnieniu z mocy prawa.

Osobie dokonującej zgłoszenia zawieszenia certyfikatów lub zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów osobiście wydaje się zaświadczenie potwierdzające datę i godzinę dokonania tego zgłoszenia. Osobie dokonującej zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego zaświadczenie wydaje się na żądanie.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle, 
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 4
albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z ePUAP

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich 
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle 
ul. Władysława Planetorza 2 
tel. 77 40 50 319

Tryb odwoławczy:

Nie przewiduje się

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022 r. poz.671)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 lutego 2019r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019r., poz. 400 z późn.zm.)

Dodatkowe informacje:

Brak

Wniosek on-line:

Brak

Pliki do pobrania:

Brak



Załączniki:

zgłoszenie zawieszenia certfikatów.doc
zgłoszenie cofniecia zawieszenia certfikatów.doc
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- Dowody osobiste BDO.pdf