Nazwa usługi/procedury:

Zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów

Wymagane dokumenty:

Wniosek zawierający następujące informacje:

  1. imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości lub właściciela urządzeń przesyłowych,
  2. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego,
  3. nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
  4. obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130cm i wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy w m2,
  5. miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
Do wniosku należy dołączyć:
  1. zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody (oświadczenie o udostępnieniu informacji dot. Spółdzielni Mieszkaniowych),
  2. rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości,
  3. projekt planu nasadzeń – jeżeli są planowane,
  4. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie, wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska – jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie,
  5. zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom – jeżeli zostało wydane,
  6. pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z opłatą skarbową 17zł za jego złożenie.
  7. w przypadku przedsiębiorcy należy dołączyć aktualny dokument potwierdzający sposób reprezentacji podmiotu będącego posiadaczem nieruchomości wobec organów administracji

Opłaty skarbowe:

Nie pobiera się; w przypadku załączania do wniosku pełnomocnictwa opłata skarbowa za jego złożenie - 17 zł., na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016 poz.1821).

Opłaty administracyjne:

Na podstawie art. 84 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U.2016. poz. 2134, z późn. zmianami).

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Decyzję wydaje się w ciągu miesiąca. Termin wydania decyzji uzależniony jest od otrzymania uzupełnienia wniosku, w przypadku stwierdzenia ewentualnych braków.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle - Kancelaria Ogólna, ul. Grzegorza Piramowicza 32.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle.

Tryb odwoławczy:

Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U.2016. poz. 2134, z późn. zmianami).

Dodatkowe informacje:

Wniosek składa posiadacz nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym - do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

Wniosek on-line:

http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_OpisUslugi/searchEngine=true&opisId=3037&NoTheme=false&kartaId=36944?pE2SHHlWords=urz%C4%85d+urz%C4%99dy+urz%C4%99dzie+k%C4%99dzierzyn-ko%C5%BAle+miejski



Załączniki:

Wniosek o wyd. zezw. na usunięcie drzew i krzewów.doc