Nazwa usługi/procedury:

Zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów

Wymagane dokumenty:

Wniosek zawierający następujące informacje:

  1.  imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości lub właściciela urządzeń przesyłowych,
  2. nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
  3. obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130cm i wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy w m2,
  4. miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;

Do wniosku należy dołączyć:

  1. oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, druk oświadczenia poniżej;
  2. rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości;
  3. zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana;
  4. oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody (oświadczenie o udostępnieniu informacji dot. Spółdzielni Mieszkaniowych oraz Wspólnot Mieszkaniowych, w których istnieje zarząd), druk oświadczenia poniżej;
  5. projekt planu nasadzeń zastępczych – jeżeli są planowane,
  6. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie, wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska – jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie,
  7. zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom – jeżeli zostało wydane,
  8. pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z opłatą skarbową 17zł za jego złożenie.

Opłaty skarbowe:

Nie pobiera się; w przypadku załączania do wniosku pełnomocnictwa opłata skarbowa za jego złożenie - 17 zł., na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 poz. 1044, z późn. zm.).

Opłaty administracyjne:

Na podstawie art. 84 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2018. poz. 142, z późn. zm.).

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Decyzję wydaje się w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie dwóch miesięcy. Termin wydania decyzji uzależniony jest od otrzymania uzupełnienia wniosku, w przypadku stwierdzenia ewentualnych braków.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle - Kancelaria Ogólna, ul. Grzegorza Piramowicza 32.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle.

Tryb odwoławczy:

Za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U.2018. poz. 142, z późn. zm.).

Dodatkowe informacje:

Wniosek składa posiadacz nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym - do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

Wniosek on-line:

brak



Załączniki:

1) wzór - wniosek o wyd. zez. na usunięcie drzew lub krzewów.docx
2) wzór - oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością.docx
3) wzór - oświadczenie Spółdzielni – Zarządu Wspólnoty o udostępnieniu informacji.docx
4) wzór - oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 §1 KC.docx
Klauzula informacyjna.docx