Nazwa usługi/procedury:

Wymeldowanie z pobytu czasowego

Wymagane dokumenty:

  1. wypełniony formularz – „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”,
  2. do wglądu: dowód osobisty, a w przypadku cudzoziemca- karta pobytu lub dokument podróży (w przypadku obywatela Unii Europejskiej może być także inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo)
  3. pisemne pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika – gdy w imieniu osoby zobowiązanej do dopełnienia obowiązku meldunkowego występuje pełnomocnik.
  4. podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności

Opłaty skarbowe:

17 zł - od pełnomocnictwa
płatne na rachunek Urzędu Miasta:
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 02 1020 3668 0000 5702 0264 3229,
lub bezpośrednio u pracownika załatwiającego sprawę  (pobór opłaty skarbowej w drodze inkasa) albo w kasie Urzędu Miasta przy ul. Grzegorza Piramowicza 32.
Zwalnia się od opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub  rodzeństwu.

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Niezwłocznie – przyjęcie zgłoszenia.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych, pok. 16

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel.077 40-50-320 lub 077 40-50-321

Tryb odwoławczy:

Brak

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017r., poz. 657),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017, poz.2411)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r., poz.1827)

Dodatkowe informacje:

Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego można dokonać:

-w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,

- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.

Wymeldowania można dokonać także meldując się w nowym miejscu pobytu.

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnej obowiązek wymeldowania wykonuje rodzic lub opiekun. Dla dzieci dopełniających wymeldowania wraz z rodzicami należy wypełnić oddzielne druki „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ” .

Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.

W przypadku wymeldowania równocześnie z zameldowaniem się w nowym miejscu pobytu druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" zastępuje się odpowiednio drukiem „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „ Zgłoszenie pobytu czasowego”.

Wniosek on-line:

Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego



Załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego w formie dokumentu elektronicznego
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego 2018.pdf
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- EWIDENCJA lUDNOŚCI.pdf