Nazwa usługi/procedury:

Wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu w drodze decyzji administracyjnej

Wymagane dokumenty:

  • podanie o wymeldowanie z własnoręcznym podpisem (opisem kiedy i w jakich okolicznościach nastąpiło opuszczenie lokalu, oraz gdy jest to możliwe z podaniem nowego miejsca zamieszkania osoby która ma być wymeldowana)
  • tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie,
  • orzeczenie o eksmisji – gdy orzeczona jest eksmisja osoby, która ma być wymeldowana
  • podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności

Opłaty skarbowe:

10 zł – od decyzji  płatne na rachunek Urzędu Miasta: 
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 79 1020 5226 0000 6902 0794 1836 lub kartą płatniczą u pracownika przyjmującego wniosek.

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

W sprawie zostanie wydana decyzja administracyjna nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – w ciągu dwóch miesięcy.
Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. 
O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle, 
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 16
lub Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle ul. Grzegorza Piramowicza 32

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich 
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle 
ul. Władysława Planetorza 2 
tel. 77 40 50 320

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Opolskiego w Opolu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle.
Decyzja wydawana w postępowaniu odwoławczym  jest zwolniona z opłaty skarbowej.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz.1191)
  • Ustawa z dnia 14.06.1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (DDz.U. z 2023 poz.775 z późn.zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 r.poz.2142)

Dodatkowe informacje:

Podanie o wymeldowanie składa właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
W razie braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem podania bez rozpatrzenia.

Wniosek on-line:

Brak



Załączniki:

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- EWIDENCJA lUDNOŚCI.pdf
wniosek o wymeldowanie.docx
wniosek o wymeldowanie.pdf