Nazwa usługi/procedury:

Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców lub rejestru zamieszkania cudzoziemców

Wymagane dokumenty:

  1. podanie o wydanie zaświadczenia w sprawie:
    • zameldowania pod określonym adresem
    • braku zameldowania,
    • ilości osób zameldowanych pod określonym adresem,
    • pełnego odpisu przetworzonych danych wnioskodawcy
    Podanie o wydanie zaświadczenie można złożyć lub w formie dokumentu elektronicznego.W razie skorzystania z drugiej możliwości należy pamiętać o uwierzytelnieniu pisma za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub przez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu.
  2. pełnomocnictwo - jeżeli w imieniu wnioskodawcy występuje pełnomocnik
  3. do wglądu: dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika - jeżeli podanie składane jest osobiście.
  4. podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności

Opłaty skarbowe:

  • 17,00 zł – zaświadczenie
  • 17 zł – pełnomocnictwo (zwalnia się z opłaty skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
płatne na rachunek Urzędu Miasta:
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 02 1020 3668 0000 5702 0264 3229 lub bezpośrednio u pracownika załatwiającego sprawę ( pobór opłaty skarbowej w drodze inkasa) albo w kasie Urzędu Miasta przy ul. Grzegorza Piramowicza 32.

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Niezwłocznie a w przypadku ustaleń archiwalnych do 7 dni – na wniosek osoby zainteresowanej.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych, pok. 16

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2 pok.16
tel.077 40-50-320 lub 077 40-50-321

Tryb odwoławczy:

Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia wnosi się, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, do Wojewody Opolskiego w Opolu za pośrednictwem organu, który postanowienie wydał.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018r. poz.1382)
  • ustawa z dnia 14.06.1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r., poz. 2096)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019, poz.1000)

Dodatkowe informacje:

Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub upoważnionemu pisemnie pełnomocnikowi. Zaświadczenie o ilości osób zameldowanych pod określonym adresem ich braku wydaje się na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu.

Wniosek on-line:

Brak



Załączniki:

Wniosek o wydanie zaświadczenia.doc
KLAUZULA INFORMACYJNA RODO- EWIDENCJA lUDNOŚCI.pdf