Organizacja pracy
Przedszkole czynne od 6.00 – 16.00 od poniedziałku do piątku
Ramowy rozkład dnia dzieci młodszych
600- 830
- SCHODZENIE SIĘ DZIECI DO PRZEDSZKOLA
630- 745
- Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, rozwijające inteligencje wielorakie (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne)
745- 815
- Zabawy integrujące grupę.
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i ruchową, grafomotorykę).
815 - 830
- PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA - czynności higieniczno-porządkowe
830- 900
- ŚNIADANIE
900- 945
- REALIZACJA ZADAŃ EDUKACYJNYCH POPRZEZ ZAJĘCIA Z CAŁĄ GRUPĄ
945- 1100
- SPACERY- zabawy dowolne na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze.
- Zabawy ruchowe w sali gimnastycznej.
1100- 1130
- PRZYGOTOWANIE DO OBIADU - czynności higieniczno-porządkowe
1130- 1200
- OBIAD
1200- 1345
- WYPOCZYNEK NA LEŻAKACH - słuchanie muzyki relaksacyjnej bajek
1345- 1400
- PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
1400- 1415
- PODWIECZOREK
1415- 1600
- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi (dostosowane do ich mozliwości).
- Prace w kaciku przyrody.
- Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualne czytanie fragmentów bajek).
- Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
Ramowy rozkład dnia dzieci starszych
600- 630
- SCHODZENIE SIĘ DZIECI DO PRZEDSZKOLA
630- 745
- Zabawy dowolne służzące realizacji pomłówdzieci, rozwijające inteligencje wielorakie( konstrukcyjnemanipulacyjne ematyczne, dydaktyczn i inne).
745- 815
- Zabawy integrujące grupę.
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijajace percepcję wzrokową i ruchową, grafomotorykę).
- Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci i programem "Optymistyczne przedszkole".
- Zabawa ruchowa.
815- 830
- PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA- czynności higieniczno-porządkowe.
830- 900
- ŚNIADANIE
900- 1000
- REALIZACJA ZADAŃ EDUKACYJNYCH POPRZEZ ZAJĘCIA Z CAŁA GRUPĄ
1000- 1100
- SPACERY.
- Zabawy dowolne na świezym powietrzu (np.: w ogrodzie, na boisku, w parku lub w sali gimnastycznej).
- Obserwacja przyrody.
1100- 1130
- PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
1130- 1200
- OBIAD
1200- 1230
- RELAKSACJA
1230- 1345
- ĆWICZENIA INDYWIDUALNE Z DZIEĆMI, DOSTOSOWANE DO ICH MOŻLIWOŚCI I POTRZEB.
- ZAJĘCIA DODATKOWE DLA DZIECI O SZCZEGÓLNYCH ZAINTERESOWANIACH.
1345- 1400
- PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
1400- 1415
- PODWIECZOREK
1415- 1600
- Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych piosenek i wierszy.
- Słuchanie literatury dziecięcej opowiadanej lub czytanej przez nauczyciela.
- Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie.