Nazwa usługi/procedury:

Stwierdzenie uprawnień do nawiązania umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony po śmierci byłego najemcy, z którym rozwiązano umowę najmu w związku z zaległościami w opłatach za lokal

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o nawiązanie umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony z mieszkaniowego zasobu Gminy Kędzierzyn-Koźle po śmierci byłego najemcy, z którym rozwiązano umowę najmu w związku z zaległościami w opłatach za lokal  (wypełniony odpowiednio przez wnioskodawcę - strony od 1 do 3 - oraz zarządcę obecnie zajmowanego lokalu lub mieszkania niewchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kędzierzyn-Koźle -strony 4 do 5) – załącznik nr 1 DRUK DO POBRANIA.
  2. Zaświadczenie o uzyskanych dochodach w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku (potwierdzone przez pracodawcę) – załącznik nr 4 DRUK DO POBRANIA lub zaświadczenie z ZUS o wysokości pobranych świadczeń emerytalnych lub rentowych za okres ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku lub oświadczenie o wysokości dochodu uzyskanego w okresie trzech ostatnich miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku z prac dorywczych bądź innego źródła utrzymania – załącznik nr 3 DRUK DO POBRANIA.
  3. W przypadku osób pracujących za granicą zaświadczenie o uzyskanych dochodach w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
  4. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych należy dostarczyć  zaświadczenie o uzyskanych  dochodach w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku – złącznik nr 4 DRUK DO POBRANIA wystawione przez biuro rachunkowe lub oświadczenie wraz z podatkową księgą przychodów i rozchodów.
  5. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie KARTY PODATKOWEJ należy dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości opłaconego podatku w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy oraz informacje o formie opodatkowania (KARTA PODATKOWA – zaświadczenie płatne).
  6. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie RYCZAŁTU należy dostarczyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania, wysokości przychodu, stawce podatku oraz wysokości opłaconego podatku w roku kalendarzowym, poprzedzającym okres zasiłkowy.
  7. W przypadku osób bezrobotnych zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości pobranych świadczeń (zasiłek dla bezrobotnych, stypendium-staż, dodatek aktywacyjny) w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku.
  8. Decyzje z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przyznające świadczenia w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku (świadczenia rodzicielskie i świadczenia z funduszu alimentacyjnego).
  9. Zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przyznające świadczenia w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku (stypendia szkolne i zasiłki szkolne).
  10. Udokumentowanie wysokości alimentów poprzez przedłożenie wyroku sądu lub zaświadczenie od komornika w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku.
  11. W przypadku studentów zaświadczenie dotyczące pobranych świadczeń w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku (zapomoga studencka, stypendium).
  12. Oświadczenie wnioskodawcy oraz wszystkich pełnoletnich osób wspólnie ubiegających się z wnioskodawcą o zwrocie podatku dochodowego w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku. W przypadku zwrotu podatku należy dostarczyć dokument potwierdzający otrzymanie zwrotu.
  13. Zgoda sąsiadów na wykorzystanie podanego przez nich numeru telefonu w celu udzielenia informacji dot. zamieszkiwania wnioskodawcy w danym lokalu – załącznik nr 10 DRUK DO POBRANIA.
  14. Kopia aktu zgonu byłego najemcy (oryginał do wglądu).
  15. W przypadku osób rozwiedzionych lub będących w separacji, prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód lub separację.
  16. Przedłożenie wyroku sądowego orzekającego eksmisję z zajmowanego lokalu.
  17. Oświadczenie o stanie majątkowym wnioskodawcy i wszystkich pełnoletnich osób wspólnie ubiegających się z wnioskodawcą o lokal - załącznik nr 9 DRUK DO POBRANIA
  18. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.

Opłaty skarbowe:

Nie pobiera się

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

Odpowiedzi udziela się w formie pisemnej w terminie 30 dni od dnia uzyskania dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Piramowicza 32,
47-200 Kędzierzyn-Koźle
Sala obsługi interesanta (p. 108)
Tel. 40-50-326

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Polityki Mieszkaniowej, Spraw Socjalnych i Zdrowia
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle
tel. 40-50-310

Tryb odwoławczy:

  1. W przypadku odmownego załatwienia wniosku, wnioskodawca może w terminie 14 dni od daty zawiadomienia o odmowie zwrócić się do Prezydenta Miasta z żądaniem ponownego rozpatrzenia tego wniosku.
  2. Prezydent Miasta rozpatruje żądanie, o którym mowa wyżej, oraz zajmuje ostateczne stanowisko w jego sprawie w terminie 30 dni od dnia uzyskania wszelkich dokumentów niezbędnych do jego rozpatrzenia.
    Wnioskodawca niezadowolony z ostatecznego stanowiska zajętego przez Prezydenta Miasta wobec ponownie rozpatrywanego wniosku może dochodzić swych praw przed właściwym sądem.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 172)
  • Uchwała Nr XLIII/500/22 Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle z dnia 24.02.2022r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kędzierzyn-Koźle (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2022r. poz. 603 z późn. zm.)

Dodatkowe informacje:

Brak

Wniosek on-line:

Brak



Załączniki:

zał. nr 10 - zgoda na wykorzystanie numeru telefonu w celu udzielenia informacji dot. zamieszkiwania wnioskodawcy w danym lokalu.docx
zał. nr 9 - oświadczenie o stanie majątkowym.docx
zał. nr 4 - Zaświadczenie o dochodzie.docx
zał. nr 3 - oświadczenie.docx
zał. nr 1 - druk wniosku.doc
zał. nr 2 -oświadczenie o dochodach gospod. dom.doc
zał. nr 10 - zgoda na wykorzystanie numeru telefonu w celu udzielenia informacji dot. zamieszkiwania wnioskodawcy w danym lokalu.pdf
zał. nr 9 - oświadczenie o stanie majątkowym.pdf
zał. nr 4 - Zaświadczenie o dochodzie.pdf
zał. nr 3 - oświadczenie.pdf
zał. nr 2 -oświadczenie o dochodach gospod. dom.pdf
Najem mieszkań-KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH.pdf
zał. nr 1 - druk wniosku.pdf