Wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | edukacja, oświata |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Oświaty i Wychowania |
Nazwa usługi/procedury:
Wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych
Wymagane dokumenty:
Prezydent Miasta dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Wniosek należy złożyć w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego emp@tia.
Do wniosku dołącza się:
- w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu;
- w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
- pozytywną decyzję komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej o spełnieniu wymagań przeciwpożarowych;
- w przypadku żłobków pozytywną decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych, a w przypadku klubów dziecięcych pozytywną opinię prezydenta miasta;
- dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
UWAGA:
wszystkie kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej stronie.
Opłaty skarbowe:
Nie podlega opłacie skarbowej w myśl art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.)
Opłaty administracyjne:
Nie pobiera się
Inne opłaty:
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pobierana jest w wysokości 50 zł.
Wpłat z tytułu opłaty można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle:
nr rachunku 78 1020 3714 0000 4602 0108 5414.
Na przelewie należy umieścić dopisek: „opłata za wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych”.
Termin i sposób załatwiania:
Prezydent Miasta, zgodnie z art. 30 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2023 r. poz. 204 z późn. zm.), wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:
- nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
- datę i numer wpisu do rejestru;
- formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
- nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
Decyzja administracyjna o odmowie wpisu (art. 31 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3), do rejestru jest wydawana, jeżeli:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
- złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka i klubu dziecięcego;
- w złożonym wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach znajdują się informacje niezgodne ze stanem faktycznym;
- wydanie prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.
Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku wraz z dołączonymi do niego dokumentami.
W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku/dokumentów powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku/dokumentów.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle, ul. Grzegorza Piramowicza 32, 47-200 Kędzierzyn-Koźle (kancelaria ogólna)
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle, ul. Władysława Planetorza 2, 47-200 Kędzierzyn-Koźle
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru, bądź wykreśleniu z rejestru służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r.- Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2019 r. poz. 72).
- Uchwała Nr IX/112/11 Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle z dnia 30 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (Dz. Urz. Woj. Op. Nr 72, poz. 917).
Dodatkowe informacje:
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru zwolnione są z opłaty.
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust.4 pkt 1-4,7 i 9, w terminie 14 dni od zaistnienia tych zmian.
Po otrzymaniu informacji, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.
UWAGA:
Podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy zamierzający złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru powinien powiadomić o tym zamiarze organ prowadzący rejestr oraz rodziców dzieci objętych opieką co najmniej 1 miesiąc przed terminem złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru.
Wniosek on-line:
Brak