W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle

 

ul. Grzegorza Piramowicza 32
47-200 Kędzierzyn-Koźle

tel.: (+48) 77 40-50-311
fax: (+48) 77 40-50-385

email: kancelaria@kedzierzynkozle.pl

NIP Gminy Kędzierzyn-Koźle: 749-20-55-601 
REGON Gminy Kędzierzyn-Koźle: 531-412-912
TERYT: 160301_1

NIP Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle: 749-00-15-170
REGON Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle: 000-524-507
Skrytka ePUAP: /26j4ef7pxh/kkmdok
www: http://www.kedzierzynkozle.pl

Wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy edukacja, oświata
Komórka odpowiedzialna Wydział Oświaty i Wychowania

Nazwa usługi/procedury:

Wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych

Wymagane dokumenty:

Prezydent Miasta dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Wniosek należy złożyć w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego emp@tia.

Do wniosku dołącza się:

  • w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu;
  • w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
  • pozytywną decyzję komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej o spełnieniu wymagań przeciwpożarowych;
  • w przypadku żłobków pozytywną decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych, a w przypadku klubów dziecięcych pozytywną opinię prezydenta miasta;
  • dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
  • dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
W celu przedłożenia dodatkowych dokumentów (np. statut, regulamin organizacyjny, wykaz kadr wraz z kwalifikacjami) należy kontaktować się bezpośrednio z Wydziałem Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle pod numer telefonu: 077/40-52-604.

UWAGA:

wszystkie kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej stronie.

Opłaty skarbowe:

Nie podlega opłacie skarbowej w myśl art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.)

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pobierana jest            w wysokości 50 zł. 

Wpłat z tytułu opłaty można dokonywać na rachunek bankowy                   Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle: 

nr rachunku 78 1020 3714 0000 4602 0108 5414.

Na przelewie należy umieścić dopisek: „opłata za wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych”.

Termin i sposób załatwiania:

Prezydent Miasta,  zgodnie z art. 30 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2023 r. poz. 204 z późn. zm.), wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:

  • nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
  • datę i numer wpisu do rejestru;
  • formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
  • nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
  • miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

Decyzja administracyjna o odmowie wpisu (art. 31 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3), do rejestru jest wydawana, jeżeli:

  • podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
Decyzja administracyjna o wykreśleniu z rejestru (art. 32 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3), jest wydawana w przypadku:
  • złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
  • nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka i klubu dziecięcego;
  • w złożonym wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach znajdują się informacje niezgodne ze stanem faktycznym;
  • wydanie prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku wraz z dołączonymi do niego dokumentami.                   

W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku/dokumentów powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku/dokumentów.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd  Miasta Kędzierzyn-Koźle, ul. Grzegorza Piramowicza 32, 47-200 Kędzierzyn-Koźle (kancelaria ogólna)

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle,                  ul. Władysława Planetorza 2, 47-200 Kędzierzyn-Koźle

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru, bądź wykreśleniu z rejestru służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2023 r. poz. 204 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r.- Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000).
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal,   w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2019 r. poz. 72).
  • Uchwała Nr IX/112/11 Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle z dnia 30 maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych (Dz. Urz. Woj. Op. Nr 72, poz. 917).

Dodatkowe informacje:

Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.

Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru zwolnione są z opłaty.

Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust.4 pkt 1-4,7 i 9, w terminie 14 dni od zaistnienia tych zmian.

Po otrzymaniu informacji, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.

UWAGA: 
Podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy zamierzający złożyć wniosek     o wykreślenie z rejestru powinien powiadomić o tym zamiarze organ prowadzący rejestr oraz rodziców dzieci objętych opieką co najmniej 1 miesiąc przed terminem złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru.

Wniosek on-line:

Brak

Powiadom znajomego