Wymeldowanie z pobytu czasowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Nazwa usługi/procedury:
Wymeldowanie z pobytu czasowego
Wymagane dokumenty:
- wypełniony formularz – „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”,
- do wglądu: dowód osobisty, a w przypadku cudzoziemca- karta pobytu lub dokument podróży (w przypadku obywatela Unii Europejskiej może być także inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo)
- pisemne pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika – gdy w imieniu osoby zobowiązanej do dopełnienia obowiązku meldunkowego występuje pełnomocnik.
- podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności
Opłaty skarbowe:
17 zł - od pełnomocnictwa płatne na rachunek Urzędu Miasta:
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 79 1020 5226 0000 6902 0794 1836 lub kartą płatniczą u pracownika przyjmującego wniosek.
Opłaty administracyjne:
Nie pobiera się
Inne opłaty:
Nie pobiera się
Termin i sposób załatwiania:
Niezwłocznie – przyjęcie zgłoszenia.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle,
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 16
albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z ePUAP
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel. 77 40 50 321
Tryb odwoławczy:
Brak
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2024r. poz.736),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2070)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)
Dodatkowe informacje:
Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego można dokonać:
-w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.
Wymeldowania można dokonać także meldując się w nowym miejscu pobytu.
Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnej obowiązek wymeldowania wykonuje rodzic lub opiekun. Dla dzieci dopełniających wymeldowania wraz z rodzicami należy wypełnić oddzielne druki „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ” .
Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.
W przypadku wymeldowania równocześnie z zameldowaniem się w nowym miejscu pobytu druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego" zastępuje się odpowiednio drukiem „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „ Zgłoszenie pobytu czasowego”.
Wniosek on-line: