Zameldowanie na pobyt czasowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Nazwa usługi/procedury:
Zameldowanie na pobyt czasowy
Wymagane dokumenty:
- do wglądu: dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemca także wiza lub dokument podróży, karta pobytu lub tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca albo dokument "zgoda na pobyt tolerowany", zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w RP, decyzja o udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub na pobyt tolerowany albo dokument potwierdzający prawo pobytu obywatela Unii Europejskiej,
- wypełniony druk meldunkowy – „Zgłoszenie pobytu czasowego ” (z potwierdzeniem przebywania pod danym adresem dokonanym przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny tego podmiotu do danego lokalu)
- pisemne pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika (do wglądu) – gdy w imieniu osoby zobowiązanej do dopełnienia obowiązku meldunkowego występuje pełnomocnik
- podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Ewidencja ludności
Opłaty skarbowe:
17 zł - od pełnomocnictwa płatne na rachunek Urzędu Miasta:
PKO BP S.A. Oddział Kędzierzyn-Koźle nr: 79 1020 5226 0000 6902 0794 1836 lub kartą płatniczą u pracownika przyjmującego wniosek.
Opłaty administracyjne:
Nie pobiera się
Inne opłaty:
Nie pobiera się
Termin i sposób załatwiania:
Niezwłocznie – przyjęcie zgłoszenia
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle,
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 16
albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z ePUAP
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel. 77 40 50 321
Tryb odwoławczy:
Brak
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2024r. poz.736),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017, poz.2411)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111)
Dodatkowe informacje:
Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek zameldowania wykonuje rodzic lub opiekun.
Dla dzieci meldujących się wraz z rodzicami należy wypełnić oddzielne druki „Zgłoszenie pobytu czasowego ”.
Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub członkiem jego rodziny jest obowiązany zameldować się najpóźniej w 4 dniu od dnia przybycia.
Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub członkiem jego rodziny dokonuje zameldowania na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż okres legalnego pobytu na terytorium RP, wynikający z dokumentu potwierdzającego jego prawo pobytu.
Zameldowania można dokonać:
- w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla miejsca pobytu osobiście lub przez pełnomocnika,
- w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru
Wniosek on-line:
Brak