W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle

 

ul. Grzegorza Piramowicza 32
47-200 Kędzierzyn-Koźle

tel.: (+48) 77 40-50-311
fax: (+48) 77 40-50-385

email: kancelaria@kedzierzynkozle.pl

NIP Gminy Kędzierzyn-Koźle: 749-20-55-601 
REGON Gminy Kędzierzyn-Koźle: 531-412-912
TERYT: 160301_1

NIP Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle: 749-00-15-170
REGON Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle: 000-524-507
Skrytka ePUAP: /26j4ef7pxh/kkmdok
www: http://www.kedzierzynkozle.pl

Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inne
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich

Nazwa usługi/procedury:

Sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania

Wymagane dokumenty:

  1. wypełniony formularz wniosku (wzór w załączeniu)

  2. kopia aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności , w przypadku obywatela UE niebędącego obywatelem polskim tłumaczenie przysięgłe aktualnego dokumentu potwierdzającego uznanie za osobę o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności ( nie dotyczy wyborcy, który najpóźniej w dniu głosownia kończy 75 lat)

  3. pisemna zgoda osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa wyrażona na formularzu (wzór w załączeniu)

  4. kopia zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa (załącza się wyłącznie w przypadku, gdy osoba, która wraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa nie jest wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co wyborca udzielający pełnomocnictwa) – nie dotyczy wyborów do organów jednostek samorządu terytorialnego

  5. kopia dokumentu potwierdzającego pozostawanie wyborcy z pełnomocnikiem w stosunku opieki, kurateli, przysposobienia (załącza się wyłącznie w przypadku, gdy taki stosunek istnieje)

  6. podpisany formularz - Klauzula informacyjna RODO- Uprawnienia wyborców

Opłaty skarbowe:

Nie pobiera się

Opłaty administracyjne:

Nie pobiera się

Inne opłaty:

Nie pobiera się

Termin i sposób załatwiania:

W przypadku, gdy wniosek spełnia wszystkie wymogi ustawowe – niezwłocznie uzgadnia się termin sporządzenia aktu pełnomocnictwa.
Jeżeli wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania nie spełnia warunków, o których mowa w art. 54, art. 55 lub art. 56 § 2 i 3, Kodeksu wyborczego  w terminie 3 dni od dnia jego wpływu do Urzędu Miasta, wyborca zostanie wezwany do usunięcia wad wniosku w terminie 3 dni.
Jeżeli wad nie można usunąć albo nie zostały one usunięte w terminie Prezydent Miasta odmówi sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania. Odmowę sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania, wraz z uzasadnieniem, doręcza się niezwłocznie wyborcy.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle, 
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 16 
lub Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle ul. Grzegorza Piramowicza 32
albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z ePUAP

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Spraw Obywatelskich 
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle 
ul. Władysława Planetorza 2 
tel. 77 40 50 325

Tryb odwoławczy:

Brak

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 05 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2023 r. poz.2408)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (Dz.U. z 2024 r. poz. 314)

Dodatkowe informacje:

  1. Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosownia można wnieść od dnia wejścia w życie aktu prawnego zarządzającego wybory do dziewiątego dnia przed dniem wyborów ( za datę wniesienia wniosku przyjmuje się dzień jego wpływu do właściwego urzędu gminy)
  2. Wniosek może złożyć wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub wyborca, który najpóźniej w dniu głosownia kończy 60 lat.
  3. Pełnomocnictwo można przyjąć co najwyżej od dwóch osób, pod warunkiem, że co najmniej jedną z nich jest wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
  4. Pełnomocnikiem może być tylko osoba wpisana do rejestru wyborców tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania, jeżeli przepisy szczególne dotyczące danych wyborów przewidują możliwość uzyskania zaświadczenia.
  5. Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa, a także mężowie zaufania zgłoszeni przez komitety wyborcze oraz osoby kandydujące w wyborach
  6. Osoba uprawniona do udziału w głosowaniu ma prawo cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa. Cofnięcie pełnomocnictwa następuje przez złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów stosownego oświadczenia wójtowi gminy (burmistrzowi lub prezydentowi miasta), w której sporządzono akt pełnomocnictwa do głosowania  lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej d.s. przeprowadzenia głosowania w obwodzie w dniu głosowania.

Wniosek on-line:

https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/uslugi-wyborcze/najnowsze-uslugi-wyborcze/zgloszenie-zamiaru-glosowania-przez-pelnomocnika

Załączniki

RODO CRW.pdf pdf, 309 kB

Powiadom znajomego