Zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dowód osobisty |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Nazwa usługi/procedury:
Zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego
Wymagane dokumenty:
- Formularz zgłoszenia zawieszenia certyfikatów lub formularz zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów – może zostać złożony osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy lub przekazany w formie dokumentu elektronicznego do organy gminy, który wydał dowód osobisty,
- podpisany formularz- Klauzula informacyjna RODO- Dowody osobiste,
- pełnomocnictwo szczególne do dokonania czynności- jeżeli zgłoszenie dokonywane jest przez pełnomocnika,
- dokument pozwalający na ustalenie stosunku prawnego istniejącego między wnoszącym zgłoszenie a osobą, w której imieniu zgłoszenie jest dokonywane (dotyczy sytuacji, gdy zgłoszenia dokonuje opiekun prawny lub kurator).
Opłaty skarbowe:
Nie pobiera się
Opłaty administracyjne:
Nie pobiera się
Inne opłaty:
Nie pobiera się
Termin i sposób załatwiania:
Zgłoszenia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego dokonuje posiadacz dowodu osobistego, który czasowo utracił kontrolę nad dokumentem. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczona zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego podlegają zawieszeniu na okres nie dłuższy niż 14 dni, licząc od dnia dokonania zgłoszenia. Jeżeli w tym okresie nie nastąpi cofnięcie zawieszenia certyfikatów, certyfikaty te oraz dowód osobisty podlegają unieważnieniu z mocy prawa.
Osobie dokonującej zgłoszenia zawieszenia certyfikatów lub zgłoszenia cofnięcia zawieszenia certyfikatów osobiście wydaje się zaświadczenie potwierdzające datę i godzinę dokonania tego zgłoszenia. Osobie dokonującej zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego zaświadczenie wydaje się na żądanie.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle,
ul. Władysława Planetorza 2, pokój nr 4
albo w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej zintegrowanej z ePUAP
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich
Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle
ul. Władysława Planetorza 2
tel. 77 40 50 319
Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022 r. poz.671)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 lutego 2019r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019r., poz. 400 z późn.zm.)
Dodatkowe informacje:
Brak
Wniosek on-line:
Brak
Pliki do pobrania:
Brak