Przedmiot działania i kompetencje
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz. 600 - 1600
- Podstawa programowa realizowana jest w czasie godzin pracy przedszkola.
- Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego.
- Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci, poprzez pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej. Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
- W przedszkolu udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna w pracy bieżącej, poprzez współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz zatrudnionymi specjalistami.
Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka.
Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania - uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Szczegółową organizację pracy przedszkola w danym roku szkolnym określa "Arkusz organizacji pracy przedszkola" sporządzony przez dyrektora, zaopiniowany przez związki zawodowe, radę pedagogiczną, radę rodziców i zatwierdzony przez Opolskie Kuratorium Oświaty oraz Organ Prowadzący.