W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Przedmiot działalności i kompetencje

Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.

  1. Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz. 600 - 1600 Podstawa programowa realizowana jest w czasie godzin pracy przedszkola.
  2. Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego.
  3. Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci, poprzez pełnienie funkcji opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej. Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.

Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego celem wychowania przedszkolnego jest „wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania - uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji."

Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Szczegółową organizację pracy przedszkola w danym roku szkolnym określa "Arkusz organizacji pracy przedszkola" sporządzony przez dyrektora, zaopiniowany przez związki zawodowe, radę pedagogiczną, radę rodziców i zatwierdzony przez Opolskie Kuratorium Oświaty oraz Organ Prowadzący.

 

Powiadom znajomego